Monday, March 28, 2011

Minu kaks kuud Holstre kooli perega

Olen Anna Markova ning õpin huvijuhiks multikultuurses keskkonnas viimast õppeaastat. Kevadsemestri alguses tekkis mul küsimus – kus saaksin küll oma koolipraktikat sooritada. Kuid seal, kus häda kõige suurem, on abi kõige lähemal. Nõnda andiski mu kursusekaaslane teada, et „Mine Holstre Kooli – seal on tore!“ Ja nii ma Holstre kooli tulingi!


Esimesed nädalad olid sisse elamiseks. Vaatasin ringi, et mõista, kuidas kooli asjad ikkagi toimivad. Esmajoones ei teadnud ma suurt sellestki, et kellega koostööd teha ning sedagi mitte, mida võiksin oma poolt koolile pakkuda. Sisseelamise perioodil aitas mind väga palju kooli direktor Reeme Remmelgas, kes omapoolse sõbralikkusega ja heasoovlikkusega näitas mulle paljusid osiseid, mis kooliga on seotud. Lisaks andis ta mulle ka erinevaid ülesandeid, et saaksin ennast vajalikuna tunda.


Esimese hooga olin arvamusel, et kaks kuud on väga pikk aeg ning olin ebakindel, sest ma ei teadnud, kuidas ma hakkama saan. Kuid nii nagu paljud asjad siin elus, möödas see aeg liiga kiiresti. Sain osaleda mitmetes ettevõtmistes ja pisut aidata ka ürituste korraldamisel ja läbiviimisel. Näiteks osalesin vastlapäeva ja naistepäeva tähistamisel, algklasside lugemisöö läbiviimisel, Heljo Männi juubeli raamatu kujundamisel ning kooli uue veebilehekülje tegemistes. Lisaks sain praktiseerida mitte ainult oma huvijuhi oskusi, vaid ka pedagoogilisi teadmisi.


Kõige rohkem meeldis mulle kooli atmosfäär. Kõik on nagu üks suur pere, avatud ja heatahtlikud. Tahan südamelt tänada kogu kooli personali saadud kogemuste eest, eriti huvijuht Helve Hrabrovat minu juhendamise eest ning lapsi, kes mind praktika ajal aitasid ning andsid mulle väga palju energiat ja jõudu edasi liikuda ning tegutseda.



Anna Markova

Viljandi Kultuuriakadeemia tudeng

No comments: